V roce 1923 si Coco řekla, že by ráda své oblečení doplnila ještě o něco víc. A v hlavě se jí zrodil nápad na parfém. Svůj nápad představila slavnému parfumeristovi Ernestu Beauxovi. Zadání znělo jasně – jednoduchost a nezapomenutelnost.
Coco parfémy zkoušela naslepo a nejvíce se jí zamlouvala lahvička číslo pět, jelikož v sobě měla vše, co si Coco představovala. O parfému prohlásila, že jim tento parfém přinese štěstí. Zvláštní na tom je, že číslo pět bylo jejím oblíbeným číslem.

Coco nejprve parfém rozdávala ke každým zakoupeným šatům než si uvědomila jeho obrovský potenciál. A tak vznikla společnost Parfums Chanel. Coco kapitál tehdy poskytl Pierre Werheimer, který se stal postupem času i jejím největším sokem.
Pokud byste pátrali po receptu, máte smůlu. Ten je totiž přísně tajný a zná ho jen malá hrstka lidí. Má v sobě totiž více než 80 složek a základ tvoří jasmín, růže, kosatec, vanilka, ambra nebo santalový olej. K šatům a parfému se pak už jen dopní napřiklad autorský šperk.